Det står her til aften klart, at Azero.cloud har kastet håndklædet i ringen efter et stort hackerangreb har lagt både deres egne systemer samt kundernes hjemmesider ned, uden mulighed for genskabelse af data.
Det betyder, at hvis du er Azero.cloud kunde, så skal du hurtigst muligt se dig efter et nyt webhotel, så du kan komme videre og få dine emails og måske hjemmeside op og køre igen.
Sådan gør du
- Start med at købe nyt webhotel til din hjemmeside. Her anbefaler vi enten nordicway eller simply.com
- Skift navneserver på dit domæne. På danske domæner kan du gøre det igennem punktum.dk, mens du på udenlandske domæner skal have fat i den registrator som Azero.cloud brugte, som enten kan skifte for dig eller udlevere EPP/Auth kode, så du kan flytte dit domæne til din nye webhotel-udbyder
- Opret dine gamle email-adresser hos dit nye webhotel. Du vil herefter begynde at kunne modtage mails igen på dine adresser.
- Opsæt midlertidig hjemmeside eller genskab din side fra en lokal backup (hvis du har sådan en). HVis du ikke har sådan en kan du måske bruge wayback machine til at finde dine sider/indhold og genskabe ud fra det.
Det er meget beklageligt, når en webhoteludbyder på denne størrelse bliver ramt så hårdt og mange tusinde kunder mister deres hjemmesider, webshops osv, som de måske har brugt flere år på at bygge.
Desværre er der ikke meget andet at gøre end at komme videre og håbe på at Azero måske på et tidspunkt kan genskabe noget data, og ind til da få udarbejdet en ny / midlertidig hjemmeside.