I kølvandet på ransomware angrebet på AzeroNordic / CloudNordic har vi i dag modtaget nedenstående fra en af deres tidligere kunder – en e-mail som kunden har modtaget fra AzeroCloud / CloudNordic. Kunden undrer sig over, hvem RockyNordic er, da der ikke er meget info på deres hjemmeside.
AzeroNordic / CloudNordic skriver:
Kære kunde
For at hjælpe jer bedst muligt, så har vi indgået et samarbejde med RockyNordic som har sat mange folk på sagen til at hjælpe med at løse opgaverne i den mængde af mails vi nu modtager og genoprette navneservice, mail og web. Det betyder også at du bliver oprettet i RockyNordics systemer, da vi desværre ikke har ressourcerne til at løse problemerne.
Videresend venligst denne mail til support@rockynordic.com, så bliver du oprettet i deres helpdesk system og får hurtigt løst din sag.
Vi kan desværre ikke gøre det for dig, da det er nødvendigt at du bliver oprettet i deres system, det sker automatisk når du videresender mailen. Du behøver ikke skrive noget i mailen, kun videresende mailen.
Når du har videresendt, vil du få et kort svar retur fra RockyNordics supportcenter. Via linket i den mail, vil du blive bedt om at oprette et nyt kodeord til den bruger der er oprettet for dig i deres supportcenter. Når du har oprettet et kodeord, kan du se din sag.
For andre sager kan du også sende mail til RockyNordic, men vi vil anbefale at du går på deres helpdesk portal på support.rockynordic.com. Her er formularer der hjælper med bedst at oprette nye sager og du kan også her følge eksisterende sager.
Vi har rigtig mange dubletter i vores indbakke om samme sager. Så hvis du allerede har modtaget anden mail retur fra os om samme sag/domæne, så skal du ikke gøre mere, da RockyNordic ellers vil modtage dubletter, som vil gøre deres arbejde langsommere.
Lige nu har vi 600+ mails i indbakken, som vi alle besvarer med dette svar du læser nu. RockyNordic har mange medarbejdere på arbejde henover weekenden og forventer at kunne besvare og løse alle de mails der videresendes til dem, i løbet af weekenden.
RockyNordic er dansk, men de fleste medarbejdere i RockyNordic svarer på engelsk. Hvis du har brug for at en besvarelse skal være på dansk, så skriv det i dit svar, så vil sagen blive givet til danske supportere.
Lidt teknisk:
RockyNordic har adgang til at genoprette alle domæner på de samme navneserver adresser som domænerne brugte inden nedbruddet, derved kan de genoprette alt uden at der er behov for at flytte/ændre domæner, hvilket er det hurtigste.
Sideløbende med besvarelser og genoprettelser, så har RockyNordic også i samarbejde med Punktum som står for alle .dk domæner, fået kopier af de fleste tidligere DNS zoner, og arbejder nu på at importere dem, derved er der en mulighed for at RockyNordic nu kan genoprette tidligere zoner, hvilket især vil hjælpe hvis du i DNS tidligere brugte ekstern mail, hos f.eks. Google, Office 365 eller lignende.
Med de venligste hilsener
Azero
Det er godt at se, at AzeroCloud / CloudNordic forsøger at hjælpe deres kunder, som har været nede i over en uge nu, men hvem er RockyNordic?
Vi har her på siden aldrig hørt om RockyNordic før og har derfor intet grundlag for at skrive en anmeldelse af dem, men kender du dem, og har du erfaringer med dem, så del dem gerne med os på info@webhotelsoversigt.dk – så vil vi opdater denne artikel i takt med at vi får tilsendt erfaringer/informationer/anmeldelser af dem.
Husk at du altid kan finde hjælp og vejledning til valg af webhotel hos os.